Download brochure

Waardeproposities opstellen

Waarom zijn sommige producten succesvoller dan andere? Hoe kunnen we ons prijsniveau op peil houden? Hoe kunnen we ons onderscheiden van de concurrentie? Dit zijn vragen die beantwoord kunnen worden met de juiste waardeproposities.

Het ontwikkelen van waardeproposities raakt de strategie van de organisatie: welke klanten gaan we bedienen, welke waarde gaan wij bieden en hoe gaan we ons onderscheiden in de markt? En hoe voorkomen we concurrentie op prijs? De juiste proposities maken het verschil tussen het winnen of verliezen van opdrachten.

In deze masterclass leert u het ontwikkelen van sterke waardeproposities voor B-2-B. De combinatie van theorie en workshop brengen uw kennis en vaardigheden up-to-date, zodat u hiermee uw eigen waardeproposities kunt evalueren en verbeteren.

Nieuw in 2020: we gaan state-of-the-art software gebruiken voor concurrentie-analyse en value-based pricing!

Tip: deze masterclass vormt een tandem met B-2-B markten segmenteren, neem beide en bespaar 15%!

Voor wie: Marketing Managers, Sales Managers, Product Managers, Marketing medewerkers, New Business Developers, R&D Managers, Support Managers

Onderwerpen:

  • Klantbehoefte en segmentatie
  • Klantwaarde en waardeproposities
  • Ontwikkelen van waardeproposities
  • Workshop
  • Value-based pricing
  • Afsluiting

Tijdsduur: Eén dagdeel (4 uur)

Materialen: Hand-outs worden verstrekt tijdens de masterclass.

Investering: Voor in-company, neem contact op voor de mogelijkheden. Voor open inschrijving, € 300,= p.p. excl. BTW. Bekijk de cursuskalender voor de eerst volgende datum.

Inschrijven: info@newbusinessfactory.nl

“Ik vond het erg interessant, maar tevens ook een bevestiging dat we bij Ingenieursbureau Westenberg op de goede weg zijn. We zijn er echter nog niet. Goed weten wie je opdrachtgevers zijn, gaat bij ons prima, maar onze diensten op de juiste waarde kunnen inschatten, dit inzichtelijk maken bij opdrachten, maar ook bij afwijzingen en hier structurele procesverbeteringen op doorvoeren. Is iets wat we in theorie goed doen. Maar in praktijk valt daar nog een boel te verbeteren, tijdens je presentatie ben ik weer enorm geprikkeld om daar extra verbeteringen in door te voeren!”

Emile HoogterpTechnisch directeur, Ingenieursbureau Westenberg

Tijdens een ontbijtsessie heb ik een masterclass bijgewoond van de New Business Factory. Het was een leuke interactieve presentatie. Ondanks dat het nog vroeg was, heb ik geen moment mijn aandacht verloren. Het was een goede mix tussen informatie en discussies. Het onderwerp Klantwaarde spreekt mij erg aan, omdat dit ook gedeeltelijk mijn werk is. Ondanks dat het onderdeel is van mijn werk, hebben ze mij nieuwe inzichten gegeven. Praktische inzichten, die goed toepasbaar zijn. Na de sessie had ik ook zin om hier direct mee aan de slag te gaan!”

Maaike HelderProduct Researcher, Philips