Een solide basis

De Oldehove in Leeuwarden zou zo hoog worden als de Martinitoren in Groningen. Echter, al tijdens de bouw in 1529 begon de toren ernstig te verzakken. Ondanks diverse herstelwerkzaamheden is de toren nooit afgemaakt. Bij innovatieprojecten in het bedrijfsleven is het vaak niet anders:

Slechts één op zeven nieuwe producten is succesvol.

Bij marktintroductie blijkt er geen markt voor het nieuwe product te zijn.
De ontwikkelingskosten blijken veel hoger dan gedacht.
De concurrentie gebruikt een nieuwe innovatieve technologie.

Zelfs een 100 meter hoge toren heeft de basis op de grond. (Chinese wijsheid)

Hoe solide is uw fundament?

Vanzelfsprekend kent u het bedrijf en de markt waarin u actief bent. Echter zowel de markt en als de concurrentie zijn continu in beweging. Voor het bepalen van de bedrijfsstrategie is het van belang om adequate antwoord te hebben op algemene vragen: Waarin onderscheiden wij ons als bedrijf? Wie zijn de concurrenten? Vormen zij een bedreiging? Wat zijn de markttrends? Hoe staat het met de marktgroei? Wat zijn de verwachtingen voor de toekomst?

De innovatieboog

Geen huis zonder solide fundament. Met een frisse blik en kennis van zaken kunnen we uw huidige situatie in kaart brengen en analyseren.

“Analyse van de huidige situatie” is stap 1 van de Innovatieboog, een visuele weergave van 7 stappen naar nieuwe business.

Interessant? Blijf op de hoogte van onze updates
New business factory: business development & innovatiesupport.