Download brochure

B-2-B marktsegmentatie

In elke marketingopleiding leer je over het segmenteren van markten. Niet zo verwonderlijk want bedrijven met een goede segmentatie presteren beter. Meestal ligt de nadruk op echter op B-2-C en is er weinig aandacht voor B-2-B, terwijl deze toch echt verschillen.

Juist nu, met de opkomst van hybride distributiekanalen (fysiek en internet) en toename van concurrentie, is het belangrijk de juiste keuzes te maken. Het gebruik van verschillende en actuele segmentaties vergroot het inzicht en geeft focus voor verkoop en business development. En dit vertaalt zich in een sterkere concurrentiepositie en meer sales.

Deze masterclass gaat in op de verschillende vormen van segmentatie en hun toepassingen. U leert hoe u B-2-B markten kunt segmenteren en ontwikkelt nieuwe inzichten. In de gezamenlijke workshop gaat u het geleerde in praktijk brengen.

Deze masterclass is een goed vertrekpunt voor iedereen betrokken bij de marketing, sales en ontwikkeling van producten en diensten. De masterclass is interactief opgezet en maakt gebruik van veel praktijkervaring.

Voor wie:

Marketing Managers, Sales Managers, Product Managers, Business Developers, R&D Managers, Financieel Managers, Product ontwikkelaars, Project Managers

Onderwerpen:

  • Introductie
  • Kernbegrippen B-2-B marktsegmentatie
  • Vormen van marktsegmentatie en toepassingen
  • Workshop
  • Een segmentatieproject opzetten

Tijdsduur: Eén dagdeel (4 uur)

Materialen: Hand-outs worden verstrekt tijdens de masterclass.

Investering: Voor in-company, neem contact op voor de mogelijkheden. Voor open inschrijving, € 300,= p.p. excl. BTW.

Inschrijven: info@newbusinessfactory.nl

“Ik en de rest van mijn collega’s hebben veel opgestoken van de masterclass. Iedereen die ik sprak zag op hun eigen manier de meerwaarde van de sessie. Bedankt! We hebben er van genoten!”

Arjan van der TuukAccountmanager, WOODSelect Engineering

“Heldere herkenbare praktijkvoorbeelden aan de theorie getoetst (en v.v.) en kunnen delen met mensen uit andere branches: verfrissend aan het begin van de dag. Super.”

Hendrik DolCliënt Manager, Actemium