Download brochure

B-2-B markten segmenteren

In elke marketingopleiding leer je over het segmenteren van markten. Niet zo verwonderlijk want bedrijven met een goede marktsegmentatie presteren beter. De meeste aandacht gaat echter vaak uit naar B-2-C en is er weinig aandacht voor B-2-B, terwijl deze toch echt verschillen. Juist nu, met alle informatie die bedrijfsklanten ter beschikking hebben, is het belangrijk de propositie exact af te stemmen op de gewenste doelgroep. Een verouderde of globale segmentatie werkt niet (meer): het geeft geen nieuwe en onderscheidende inzichten.

Regelmatig segmenteren is een must. Het is krachtige techniek om nieuwe kansen te ontdekken en om sterke proposities te behouden. Het geeft duidelijkheid aan de gehele organisatie en focus voor marketing en verkoop. En dit vertaalt zich in een sterkere concurrentiepositie, meer omzet en een (vaak vergeten) kostenbesparing.

Deze masterclass gaat in op de verschillende vormen van segmentatie en hun toepassingen. U leert hoe u B-2-B markten kunt segmenteren en ontwikkelt nieuwe inzichten. In de gezamenlijke workshop gaat u het geleerde in praktijk brengen.

Deze masterclass is een goed vertrekpunt voor iedereen betrokken bij de marketing, verkoop en ontwikkeling van producten en diensten. De masterclass is interactief opgezet en gebruikt veel praktijkvoorbeelden.

Tip: deze masterclass vormt een tandem met Waardeproposities opstellen. Neem beide en bespaar 15%!

Voor wie:

Marketing Managers, Sales Managers, Product Managers, Business Developers, R&D Managers, Financieel Managers, Product ontwikkelaars, Project Managers

Onderwerpen:

  • Introductie
  • Kernbegrippen B-2-B marktsegmentatie
  • Vormen van marktsegmentatie en toepassingen
  • Workshop
  • Een segmentatieproject opzetten

Tijdsduur: Eén dagdeel (4 uur)

Materialen: Hand-outs worden verstrekt tijdens de masterclass.

Investering: Voor in-company, neem contact op voor de mogelijkheden. Voor open inschrijving, € 300,= p.p. excl. BTW.

Inschrijven: info@newbusinessfactory.nl

“Ik en de rest van mijn collega’s hebben veel opgestoken van de masterclass. Iedereen die ik sprak zag op hun eigen manier de meerwaarde van de sessie. Bedankt! We hebben er van genoten!”

“Heldere herkenbare praktijkvoorbeelden aan de theorie getoetst (en v.v.) en kunnen delen met mensen uit andere branches: verfrissend aan het begin van de dag. Super.”